2000

Drewes de Wit

De meeste schilderijen hebben één hoofdkleur in verschillende nuances en dat vlak wordt doorbroken met kleine vormen van contrasterende kleuren. Je kunt op zoek gaan naar een suggestie van een voorstelling (het doet vaak landschappelijk aan), maar het is veel boeiender om de formele kwaliteiten op je te laten inwerken.
Behalve de schilderijen, toont De Wit een aantal objecten van beschilderd hout en die doen vermoeden dat de inspiratie voor zijn vormentaal toch ligt in de realiteit. Hoewel sterk geabstraheerd, zijn daarin onmiskenbaar diervormen terug te vinden. Ze zijn net als de schilderijen, met de grootste aandacht en perfectie gemaakt.
De Galerij, apr 2000, Leeuwarder Courant


2000: Maria van Kesteren - Anke Kuypers | Hans Landsaat | Hans van den Boogaard | Drewes de Wit | Trude van Assem - Els Martin | Valentijn van der Heide - Anke Kuypers - Euf Lindeboom - Thea Tolsma - Anton Rinzema | Ina Hogen Esch - Euf Lindeboom | Rob Nypels | Beppie Gielkens